dinsdag 7 september 2010

Wilde rucola

Ongelooflijk, ik ben de hele zomer rond gaan speuren of ik ergens wilde rucola tegenkwam, zowel in Kroatie als in Hongarije heb ik het gewoon NIET gezien,... Overigens wel gevonden:  Bonenkruid, wilde Tijm, Marjolijn, erg veel Salie, Borstelkrans en Laurier.   De kruidenpotjes in de keuken zijn weer gevuld!

Nu was ik dit weekend 2 dagen naar Wijk aan zee en wilde duindoornbessen plukken. Helaas was ik ziek en kon ik de wandeling niet helemaal aan dus ben ik na 10 minuten weer teruggegaan naar mijn windtentje en slaapzak op het strand... Maar wat zie ik werkelijk overal in de duinen? Grote zandraket!  Wilde rucola!  Ik heb er snel nog een flinke bos van geplukt voor thuis..  (niet van de bloeiende plantjes maar de jonge nieuw opkomende planten, deze zijn het lekkerst, ) 
Met plukken bedoel ik dus letterlijk plukken, meestal neem ik een schaar mee maar omdat ik voor de bessen ging had ik die niet bij mij. Ik zorg er altijd voor dat er geen wortels uit de grond getrokken worden anders wordt plukken opeens vernietigen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten