dinsdag 7 september 2010

gevonden!

3 weken geleden zag en fotografeerde ik in het bos een prachtige paddenstoel.. Ik had hem nog nooit gezien en ook geen plaatje ervan eerder gezien dus zodra ik thuis kwam ben ik op het internet gaan zoeken..
Maarja zoek maar eens in google als je geen naam weet, het lukte dus niet en ik kwam er niet uit.. Ik veronderstelde hem op een gegeven moment wel ergens tegen te komen in een tijdschrift of boek.
Hier hoefde ik dus helemaal niet lang op te wachten want vandaag kreeg ik van de mycologische vereniging enkele maandblaadjes plus een brochure en in de laatste zag ik hem staan: mijn paddenstoel!  Hij stond wat langs de zijkant van de pagina zonder beschrijving, alleen zijn naam:  Kegelpoederparasol!

Kegelpoederparasol    Cystolepiota pulverulenta, Hongarije 15 aug 2010 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten