vrijdag 10 juni 2011

lindebloesem

Vandaag ging ik op zoek naar de laatst bloesems van de vlier omdat alle siroop die we naar Nederland meegenomen hebben al opgedronken en weggegeven is. Hier is het dit jaar zo vroeg al warm geworden dat de vlier uitzonderlijk vroeg bloeide dus het was nog even zoeken maar in het park vond ik gelukkig nog een paar mooie schermen, goed voor nog 2 liter siroop. Deze keer heb ik er een grote citroen in plakjes door gesneden en een limoen, ik ben benieuwd naar het resultaat morgen.


Bij mijn zoektocht naar mooie vlierschermen vond ik tot mijn grote vreugde een enorme bloeiende linde met laaghangende takken. Ik heb vast een hondenpoepzakje vol geplukt en de rest laten hangen voor later, ze moeten nog iets meer opengaan dus morgen en volgende week probeer ik zoveel mogelijk te verzamelen.

Het meeste zal ik drogen voor thee maar ik ben ook erg benieuwd naar limonadesiroop van Lindebloesems, als ik genoeg heb ga ik die ook maken volgens het vlierbloesemsirooprecept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten