maandag 25 april 2011

nog 2 weken

Wegens een vrij onverwachte reis van 2 maanden naar Afrika zijn we sinds vorige herfst niet meer in Hongarije geweest, inmiddels kunnen we niet wachten! Nu nog ruim 2 weken en we kunnen vertrekken,.

Er staat een kuup-vat met zeker 400 kilo perenpulp te gisten om verwerkt te worden tot peren-palinka.
Verder heb ik afgelopen zomer een probeersel gemaakt van met rode klaverbloemen, dit was al uitgegist toen ik uit Hongarije vertrok en staat nu in een 10 literfles te klaren.. Ik ben erg benieuwd wat daar van geworden is.
Als we komen is het volop vlierbloesemtijd, dus ga ik het volgende maken:

champagne
siroop
wijn

Ik zal hier opt blog vermelden hoe dat allemaal zal verlopen, in ieder geval heb ik alle gist en enzymen al gekocht bij de brouwmarkt en kan ik zo aan de slag.

Vorig jaar heb ik met de kinderen een paar uur lang madeliefjesknopjes geplukt en deze op het zuur gezet in een oud kappertjesglaasje. Erg lekker waren ze geworden. Ik heb dit jaar geen kinderen mee maar als het een beetje lukt ga ik zelf nog wel in het gras liggen om een onsje bij elkaar te plukken. Let wel, een onsje madeliefjesknopjes ben je zo een paar uur mee bezig :-(

4 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd. Zou wel een Klaverwijntje willen proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook erg benieuwd, ik laat het resultaat hier wel weten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @anoniem: wat een rare naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jullie hebben dezelfde naam :-)))

    BeantwoordenVerwijderen